3 Şubat 2017 Cuma

Mutlu Son

Bu yaziyi uzun zamandir yazmak istiyordum.Bugune kismetmis.Besinci denememiz basari ile sonuclandi.Ve minik balkabagimiza(babasi kendisine Pumpkin diyor) kavustuk.
Tedavi zorlu bir surecti.Bende maalesef yas faktoru cok rol oynadi.Kaybettigimiz bebegimizde down sendromu bulundu bizlere test yapildi genetiksel bir olay olup olmadigi arastirildi.Sonunda ''40 yas ustunde %56 lik down sendrom olma riski vardir maalesef sizde bu yuzde 56 icinde isiniz.Bebeginiz bu yuzden dogal secim yani hamilelik devam etmeden bilinmeyen bir sebebten kendiliginden son buluyor''  dendi.O donem cok uzuldum hatta biraz fazla icimde yasadim. Ama pes etmedik. Yeniden igneler basarisiz bir deneme daha ve sonra mutlu haber "Hamileyim".
O 40 hafta icinde neler yasadigima gelince.
Oncelikle NIPT test yapildi.Heyecanla sonucu beklemeye basladik.Haber cok erken geldi sonuc negatif denince mutlulugumuzu tahmin bile edemezsiniz.
Her ultrasonda elim kalbimde girdim.Hep bebeginizin kalbi durmus derler diye urkuntu duydum.
Zor bir donemdi benim icin surekli tum doktorlar ve ebeler (Hollandada farkli bir sistem var.Bir doktorunuz yok departmanda kim musait ise basladiginiz doktorda acik randevu yok ise ona gidiyorsunuz bende tansiyon hastasi oldugum icin doktor kontrolunde oldugumdan hastanenin doktor ve ebeleri kontrollerimi yapiyordu) her seferinde bana ''siz hastanede kontrol ediliyorsunuz bebeginiz yuzunden degil tansiyonunuz yuzunden.Hamileliginizin keyfini cikarin'' dediler ama bir de ben kalbime anlatabilsem.
Rahmim normale gore biraz yuksek ve geriye donuk oldugundan kizimin hareketlerini normala gore daha gec hissettim.27 Nisan (kralin dogum gunuydu) 20 haftalik olmustu.Minnacik farkli bir pitirdama :) Hala hatirladikca heyecanlaniyorum.Oylesine aniden araba da iken esime ''sanirim jelly bean hareket etti'' dedim.
24.haftada seker yuklemesi yapildi ve hamilelik sekeri teshisi kondu.O gun itibari ile kilom 105.3 gibi birseydi.Bir kan şeker ölçer verdiler üç gün boyunca günde toplam yedikez ölçüm yapıp hangi saatte ne yiyip ne içtiğimi yazdım.Sonuç pek iç açı değil dediler diyetisyenle görüşme ayarlandı. Görüşmede ne yemiyeceğim söylendi gene bir ölçüm aleti ve ölçüm kağıtları ile eve döndüm.
17 Mayıs tı diyete başladım.Bu arada tansiynum alışık olmadığım kadar düşük çıkıyordu.19 mayıs işe gittim kendimi çok halsiz ayrıca berbat bir başağrısı yüzünden midemde bulanıyordu. Masamda otururken birden içim bir tuhaf oldu arkadaşıma kendimi iyi hissetmiyorum yere yatmama yardım edermisin diyince herkes ayaklandı beni yere yatırdılar en son beni sol yana yatırın hastanede fenalaşınca öyle yapıyorlardı dediğimi hatırlıyorum. Sonra biri saçımı okşuyor hafif sesle benle konuşuyor ben cevap veremedim birkaç dakika sonra panik bir koşuşturma ambülans çağırın dendiğini duydum ben yok daha iyiyim gerek yok eve giderim şimdi dedim.
Beni kaldırıp oturttular bende hemen suya sarıldım. Eve gitmem 1.5-2 saat tren ve otobüs kombisi herkes hayır dedi beni taksi ile Eindhovena gönderdiler. Amsterdam da çalışıyorum bu arada.
Yoldan jinekoloji bölümünü aradım hastanenin,dediler ki sizi doğum odasına bağlıyacağız doktor yok şu an.Nöbetçi doktora ulaşmam onbeş dakika aldı. Diyetisyeninizle görüşün şeker atağı olabilir dediler. Diyetisyen bölümünü aradım diyabetik hemşirenizle görüşün dediler bende diyabetik hemşirem yokki dedim yardımcı olamayız hadi burdan yakın ağladım ağlıyacağım eşim hemen aile hekimini ara dedi.Aradım sağolsun asistan beni en son randevuya yazdı. Doktor kontrolü yaptı idrar tahlili alalım dedi.Aşağıdan kap alıp bırakırsınız dedi sonra yok vazgeçtim bir hastam daha var siz idrar örneğini yapın kaba bu hastadan sonra sizi alayımdedi. Eşimi aradım,geldi. Doktor kendisi taptı tahlili ve sınırda idrarda proteine rastladı hemen hastaneyi aradı,jinekoloji departmanı biz kapandık doğum departmanına aktardı,sonuçları söyleyince hemen gelsinler dediler. Doktor sonucu bize verip bizi hastaneye yönlendirdi.Biz idrarda protein olması olayını filan bilmiyoruz.Gidince hemen beni bebeğin kalp atışlarını takip eden alete bağladılar.İdrar örneği yeniden alındı.Kan tahlili için kan aldılar.Hemşire eğer sonuçlar iyi gelirse taburcu ederiz sizi dedi.
Bende sordum neden şüpheleniyorsunuz diye.Preklemensiya dedi.Eğer sonuçlar kötü ise sizi hastaneye yatıracağız dedi.İnternetten araştırınca beynimden vurulmuşa döndüm.En zor geçen iki saati sonuçlar iyi geldi taburcu ettiler.Bu arada diyetisyen uyguladığım diyetin sonucunda bana insülin kullanmama gerek olmadığını söyledi.Herhafta birgün ölçüm yapıcağımı arayacaklarını kontrol edeceklerini söylediler.Bu arada hastane ve aile doktorum çalışmamın beni çok yorduğunu yolculukla beraber uygulanması güç bir hale geldiğini söylediler. Hollandada her işyeri arbodienst çalışan bir sağlık firması ile çalışmak zorunda,çalışanlarının hastalıklarını onlara bildiriyorlar üç günü geçince bu firmanın doktoru sizi arayıp sizinle görüşüyor.Beni arayan doktor tüm hikayeyi dinledikten sonra çalışamaz raporu düzenledi.Bir sonraki doktor kontrolümden sonra sağlık bakanlığına durumu bildirdi oradanda arandım ve resmen 2 ay önceden raporlu olarak gebelik iznine ayrıldım.Bu diyet süresince sürekli kilo kaybetim.Ama hem ebeler hem doktorlar bunun iyi olduğunu söylediler.Hamileliğim süresince 6 kilo kaybettim. Beni başından beri takip eden doktorum 38. haftada doğumu başlatabileceğini zira bebeğimizin büyümesi buna yeterli olacağını söyledi o gün 32. haftadaydık 34-36-38 haftalara randevu verildi 34 ve 36 haftalsr ebe 38 hafta jinekolog. 34 hafta randevusunda ebe erken başlatmanın gereksiz olduğu tanısını koydu. 36 haftada kız fazla hareket etmiyor diye ebe ultrason istedi ayrıca stres testi istedi.Minik kızım kendisini her halikarda kontrol ettirdi. 38 hafra doktor randevusundan önce annem biletini ayarladı çünkü doğum 40. hafta olarak normal doğum beklenecek diye karar verdiler. 38. haftada doktor kontrolüne girince doktor sizi bugün yatıralım doğumu başlatalım tehlikeye atmayalım deyince eşimde bende farklı sebeblerden hayır dedik. Ardından sordum bir hafta beklemenin sakıncası var mı diye. Doktor bir sakınca olmıyacağını amnemi bekliyebileceğimizi söyleyince rahatladım.Ardından doktor gün aşırı bebek için stres testine gireceksiniz dedi. Pazartesi 38 hafta 6. gün kontrole gittim tün akşam stres yaptım kız doğru düzgün hareket etmiyor diye.Sabah doğum departmanını aradım tatlı birşey yememi eğer 45 dk hareket olmazsa yeniden aramamı söylediler.Gerçekten kız tatlıdan sonra hareket etti.Yineddn ben randevuma biraz erken gittim.Benim tamsiyonumu çok düşük nabzımı hızlı buldular aniden sol tarafa saplanan sancı yüzünden yataktan doğrulamayıp oksijen seviyem düşünce acilen hastaneye yatılımı bir gün erkene alındı. Salı günü balon yerleştireleceği söylendi.Prosüdür kısaca şöyle açılma gerçekleip doğumu başlatabilmek adına balon yerleştirilip su ile şişiriliyor,balon kendiliğinden düştüğünde istenilen açılma sağlandı ise doğumu başlatıyorlarSon derece rahatsızlık veren acılı bir işlem.Benim acı eşiğim yüksek olmasına rağmen ciddi canım yandı,hatta biraz ağladım bile.O akşam ateş yaptı bende.Öğleye doğru balın düştü,kontrol yapıldı ancak açılma istenildiği kadar olmadığı gibi kızımda hala yurkarda idi.İkinci tur balon yerleştirildi.Bu sefer o kadar canım yanmadı. Sabaha karşı balon düştü , kontrolde gene istenilen genişleme gerçekleşmediği için jele başladılar,suni sancı türkçesi tüm gün sancılandım samcıların arası düşmesine rağmen açılma bir türlü olmadı ertesi gün yeniden bir tertip.dört gün hastahanede olmanın verdiği moral bozukluğu cuma günü baş ebe geldi ben kendisine gammazlı baykuş diyorum kadın başından bana olacak seneryoyu yazmıştı sanki normal doğumu ben istemişim gibi.Gene sizi iyi haber veremiyeceğim sanırım sizi ctesi eve gönderşceğiz ve sonuçta sezeryana dönebilecek dedi.Öğlen grup toplanıp uygulanacsk prosödürleri kararlaştırmış.Pazartesi hastaneye yatacağımı dilersem üçüncü tur normal doğuma çabalanacağını dilersem sezeryana. Bende eğer pazartesi yattığımda normal olarak açılma oldu ise normal doğumu kabul ederim ama daha fazla zorlamayın beni dedim.Pazar günü kontrol randevusu verildi ve taburcu edildim.Tam çıkarken erken doğuma almak isteyen doktorum beni odaus davet etti ve sezeryanı kabul etmemi tavsiye etti.Cumartesi gecesi sıcaktan ve stresten uyuyamadım hafifte sancım vardı.
Ertesi gün kontrole gittiğimde doğum hemşiresine anlatınca bana kızdı niçin o an gelmediniz diye bende kimseyi rahatsız etmek istemedim bahçede oturunca geçti dedim.Tansiyonum gene çok düşük ama nabız aşırı yüksekti ayrıca oksijen seviyemide pek iyi bulmayınca acilen gene hastaneye yatırıldım.Pazar akşamı kontrollerşmi yapan ebeye(gamalı baykuş) eğer açılöa yoksa sezeryan istiyorum dedim.Pazartesi kontrolde açılma olmadığı sezeryana karar verildi. Ameliyat odası için bakıllacağı söylendi eşim annemi almaya eve gitti bizde hazırlanıyoruz.O da hazır dendi.Eşim gelince onu da hazırlanmak üzere aldılar.Doktorumun nöbetçi olduğu için ameliyata giremeyeceği söylendi ama benim kontrollerim yapılırken geldi bende asiste edeceğim diye haber verdi.Epiduralle yapılacsğı ama tekdoz vereceklerini söylediler.Olacakları açıkladılar bir hemşire resim çekiyor,çocuk doktoru ve hemşiresi hazır bekliyor,Eşim benimle konuşuyor  aniden anaztasist doktoru bana nasıl olduğumu sordu üşüdüğümğ ve kolumda karıncalanma olduğnu birazda konuşurken dilim dönmüyor gibi ama herhalde normal dedim,Başınızı kaldıracağım kızınız geliyor dedi,ve prensesimi ilk kez o an gördüm.39 hafta 6 gün sonra saat 12:02 de ailemize katıldı.Aniden odada bir koşuşturma telefonlar edildi bir hemşire kan bankası ok verdi dedi anastesiz kan alıyorum acil sonuç diye telefonls konuşuyor. Kızımı göğsüme yatırdılar bir hemşirr gelip annenize haber verdik dedi.Rahatladım, epey bir sonra beni ayılmam için odaya aldılar yine kan alındı sorunca 3 lt kan kaybettiniz hemoglamin seviyenizi kontrol ediyoruz yükselmeye devam ediyor dedi, bende anlamadığumdan a ok dedim,
Odaya çıkınca ilk sorum katater ne zaman çıkacak ben ayağa nezaman kalkacağım oldu.Herkes şaşırdı o zaman ne kadar ciddi bir kan kaybı oldupunu ve aslımdan ölümden döndüğümü öğrendim.Kanama durdurulamasa neler olabileceğini vs anlattılar Allah kızımı bize nasip  beni de ona bahşeti çok şükür.
Eve çıkışımı burada doğum sonrası bakımı ayrı bir yazı da sizlere anlatacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder