15 Mart 2017 Çarşamba

Yeni dogan bebekle ilk gunler

Bebegimi kucagima aldigim ilk andan itibaren emzirmeye calistim.Hollandada dogum aninda zaten bebeginizi memeye dayiyorlar.Sutum gelmedigi icin pompa kullandik.Kizim hastanede kaldigimiz sure boyunca acti.Ben artik dayanamayip lutfen mama verin deyince cok az birsey verdiler.
Hastanenin lactatiekundige burada emzirmenize yardim eden sizi bilgilendirip egiten hemsire/ebe ertesi gun kesinlikle verilmeyecek dedi.Eve ciktigimizda kizim 300 gramdan fazla kaybetmisti.Bize hastaneden normal oldugu soylendi.Annem hastanede surekli bebegimiz beslenemiyor diye soyledi ama bize surekli %10 bir toleransi var merak etmeyin dediler.
Eve ciktigimizin oglesi bana evde bakacak hemsire Bea geldi kilosunu yeni tartisi ile olctu,tarti sacma sapan degerler verdi yeniden olcmek zorunda kaldi..Ertesi gun kendi tartisi ile kizimin kilosunu olctu.Bu arada beni emzirme konusunda bilgilendiriyor emzirirken bana yardim ediyordu.Ertesi gun kizim kilo vermis cikti.Emzirmeye devam.Bir sonraki gun tartilirken 180 gram gibi bir kilo almisti sevincten havalara uctum.Bir sonraki gun kabusumuz basladi kizim neredeyse 300 gramdan fazla vermis gozukuyordu onu uyardim tekrar kontrol edelim bu hatali bir olcum olabilir diye esim de uyardi ama o dogru dedi.Birde beslenmesini,bez durumunu(cis+kaka) vucut isisini yazdigimiz tablomuzda 9 saatlik parmak ile besleme disinda emzirme yok oldugunu gordu.Tum gun ugrasmama ragmen maalesef kizimi emziremedim almadi uyudu.Bana "asla onu emzirmemezlik ya da mama vermemezlik etme dedi.Olur oyle hatalar ama tekrarlamamak lazim".Ardindan esime arayip " ben bu ise bebekleri ac birakmak icin girmedim Astrid de dediki ben ona sirretlesirdim dedi "demis.Esim cok sinirlendi.Ben kendimi acayip kotu hissediyordum sucluluk caresizlik.Ebe gelince bu konuda konustuk kizin kilo vermis olmasi yuzunden mama verelim hic emzirmelim diye onerdi Bea ebe de bana sordu "bence bu sekilde ilerliyeli " diye istemiye istemeye kabul ettim tum gun mama verildi.Ben sutu sagdim. Ertesi gun gene tartida kilo kaybetmis gozukuyordu. Sonunda Bea tartisinin bozuk oldugunu kabul etti.Ebe bana emzirmek istemeyip istemedigini sorunca ben istedigimi soyledim bana "sut kocu" onerdiler.Aradim kadin tamamen dolu olmasina ragmen sagolsun yemek arasinda bana gelebilecegini soyledi.Ben ogun cok kotu idim esim ebeyi arayip (bironceki yazimda yazdigim ) ipleri kopardi.Bea imza almaya geldiginde ben kizimi emziriyordum(evet sut kocum bana sonunda tek basima kizimi emzirebilmem icin gereken ozguven takviyesini yapmisti) ona sordum "neden bize kizimizi en az 60 cc beslememiz gerektigini.Neden farkli bilgiler soyledin? Benim kendime guvenini sarstin'' dedim.Icimi doktum sanirim.
Sut kocu, konsultasyon burosundaki gorevli bayanin yardimlari ile Mila kilo aldi.5 hafta iken kilosu asi olmaya uygun hale gelmisti.
Ilk gunlerde her ebeveyn korkulu ruyasi gaz sancisi problemimiz vardi.Bea bize Infacol onerdi. Bize inanilmaz yardimi dokundu.Hala kullaniyoruz kreste ama ellerindeki sise bitince bir hafta hic kullanmadan deneyecegiz.
Ayrica hem meme hem de mama vermeye basladik ikinci haftadan itibaren.Nutrilon omnio (Turkiye Milupa Aptimil diye geciyordu)bu kramp ve gaz sancilarinin azaltilmasinda yardimci olan mamayi kullaniyorduk.


Biberon olarak Dr Brown kullaniyorum.Sadece meme uclarini degistirdim.

Pampers sensitive islak bezi kizimda alerji yapmadi basindan beri kullaniyorum.

Bezde de pampers kullaniyorum Turkiye de Prima diye satiliyor.
Evde zeytin yagi kullaniyorum krese ise Earth Mama'nin  Angel Baby Bottom Balm ini kullanmaya devam ediyorlar.
Gercekten cok basarili.



Ben gogus uclarim icin gelinimizin tavsiyesi ile gene Earth Mama nin Natural Nipple Butter'ini kullandim ve inanilmaz memnun kaldim.
Kiz kardesim tavsiye etti.Kizimin urun icin burun aspritoru aldim.Rhino marka idi.Hollanda da Otrivin markaninkini de bulup aldim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder